PĚŠÍ DOPRAVA

I chůze je dnes považována za způsob dopravy, který je součástí koncepce dopravního systému. Ačkoli je chůze velmi neefektivní na dlouhé vzdálenosti, výhody plynou především z vysoké flexibility a nulových dopadů na životní prostředí.


Jak můžete změnit budoucnost pěší dopravy v Olomouci?

Stačí nám ve formuláři níže odpovědět na některé z těchto otázek:


Které lokality jsou špatně dostupné? Jak by bylo možné situaci řešit?
Kde navrhujete zřídit nový úsek pro pěší, udělat rekonstrukci stávajícího úseku či propojení?
Na kterých ulicích by se mělo uvažovat o zklidňování dopravy prostřednictvím zón 30, pěších zón nebo obytných zón?
Kde navrhujete řešit problém s bezbarierovostí?
Co navrhujete pro zlepšení v oblasti pěší dopravy?
Jsou cesty pro pěší dobře udržované? Je pěší zóna ve městě dostačující? Mělo by se uvažovat o jejím rozšíření?
V jakém případě dáte přednost pěší přepravě před jinými způsoby přepravy?


Napište nám prosím své připomínky a podněty, pomůžete změnit dopravu v Olomouci.

Co už víme o pěší dopravě v Olomouci?


Zapojte se a vložte Váš komentář


Jméno *
E-mail (nebude na webu zveřejněn) *
Vaše zpráva *
Váš komentář bude zveřejněn až po potvrzení administrátorem webu.


Vaše komentáře

Jana Vařeková (27. 06. 2017)

Dobrý den,bydlím v Holici na Hamerské ulici u zastávky Milo 2.Chybí nám tady přechod,ráno jezdí dětem školní autobus a každý nemá možnost své dítě převést.Autobus nám sem zajíždí jednou za hodinu a mezi tou dobou musíme pěšky buď do Holice na náves, kde v zimě není udržován chodník a s kočárem nemůžete projít,nebo od Mila2 ke kruhovému obězdu,kde chodník vůbec není.

David Mareš (09. 06. 2017)

Chybí přechod přes Foersterovu v místě křížení s ulicí Na Vozovce.

Eva Kovářová (07. 06. 2017)

Dobry den, nebylo by mozne dodelat chodnik na Arbesove ulici ze Slavonina smerem na tramvajovou zastavku? Chybi zde chodnik cca 100m a vsichni pesi musi jit po silnici. Opet dalsi nebezpecne misto zejmena pro matky s kocarkem ci deti jdouci ze skoly.

Martin Krumnikl (31. 05. 2017)

Parkoviště Dobrovského - Na Střelnici. Chybí vyznačené místo pro přecházení přes toto frekventované parkoviště. Chodník vedoucí od kruhového objezdu končí u parkoviště a na chodník vedoucí podél domů se nelze bezpečně dostat. Při kulturních akcích v centru města, sportovních akcích na stadionech nebo v době dopravní špičky je zde velmi intenzivní provoz. Tehdy nelze parkoviště bezpečně přejít (hlavně děti které vyjdou z domů nejsou z pozice řidiče za stojícími auty vidět). Navíc auta nerespektují vyznačená stání, jsou natěsnána tak, že není mezera, kterou se lze dostat (např. s kočárkem) od domu přes parkoviště na navazující kolmý chodník vedoucí ke kruhovému objezdu. Na takovém místě pro přecházení - jaká fungují např. na parkovištích u hypermarketů Globus - by auta nestála, bylo by možné bezpečně přejít a chodce by bylo vidět.

Martin Krumnikl (31. 05. 2017)

Křižovatka ulic Dobrovského - Dlouhá / Václava III. Je nesmírně riskantní křižovatku bezpečně přejít při chůzi po ulici Dobrovského v obou směrech. I kdyby lávka přes mlýnský potok byla funkční, bezpečnost se nijak nezvýší. Křižovatka je špatně navržená, z pohledu chodce nelze rozpoznat, zda rychle jedoucí auta odbočují z ulice Dobrovského na ulici Dlouhá nebo Václava III. Chodec tam kličkuje mezi auty jako zajíc, ta na něj najíždějí ze všech stran. Nebezpečné místo!

Aleš Pátek (22. 05. 2017)

1. Na jaké překážky při chůzi v Olomouci nejčastěji narážíte? Špatný stav chodníků v některých částech Olomouce (Lipenská, Tovární u přejezdu) 2. Je infrastruktura pro pěší dostačující? Chybí někde přechody, mosty nebo podchody? Chybí most např. Ulice Kavaleristů a Šmeralova; Chodník i přechod na ulici Slavonínská; Chybí přechod u magistrátu nebo chodník na ulici U Stadionu. Jsem zvědavý, jak bude vypadat Tř.1.máje, protože zde byly chodníky vysoké a úzké pro kočárky. Tak snad to bude bezbariérové vše zarovnané a bez aut. 3. Existují ulice, které kvůli silnému provozu prakticky nelze přejít? Dobrovského, Pražská, Velkomoravská, Gorazdovo náměstí, u žel. zastávky Olomouc-Hejčín 4. Na kterých ulicích by se mělo uvažovat o zklidňování dopravy prostřednictvím zón 30, pěších zón nebo obytných zón? Centrum města, sídliště, kde je velký výskyt osob. Pěší zóna určitě od Hotel Palác-Tř.1.máje až po Nám.Hrdinů. Od Tržnice (Kateřinská až po Metropol i celou Sokolskou ulici, Koželužskou a Hanáckého pluku). Václavské náměstí. 5. Která místa vnímáte jako nejnebezpečnější z pohledu chodce? Dobrovského, Pražská, Velkomoravská, Gorazdovo náměstí 6. V jakých lokalitách je obtížné pohybovat se pěšky? Chválkovická, Dobrovského, Pražská, Velkomoravská, Gorazdovo náměstí 7. Kde jsou problémy s bezbarierovostí? Dobrovského, Pražská, Gorazdovo náměstí 8. Domníváte se, že automobilová doprava je upřednostňována na úkor pěší dopravy? Asi ne, ale bohužel se zvyšuje počet aut a je potřeba se na to připravit a hlavně změnit myšlení lidí. 9. Kam se rozhodně nevypravíte pěšky a proč? Např. do Olympie, nevede tam chodník. 10. Jsou cesty pro pěší dobře udržované? Je pěší zóna ve městě dostačující? Mělo by se uvažovat o jejím rozšíření? Více méně ano, v zimě jsme informovaní, který chodník se neudržuje, i když bych volil jiný způsob než dřevěnou tyč, kterou kdokoliv vezme a hodí do řeky. Pěší zóna určitě od Hotel Palác-Tř.1.máje až po Nám.Hrdinů. Od Tržnice (Kateřinská až po Metropol i celou Sokolskou ulici, Koželužskou a Hanáckého pluku), Václav. náměstí. 11. V jakém případě dáte přednost pěší přepravě před jinými způsoby přepravy? Pokud je to ve špičce, tak určitě pěšky nebo na kole/koloběžce. Pokud budu nakupovat něco, co uvezu na kole nebo pěšky. Pokud to je do 5 kilometrů. Pokud mám více zastavení a je to v centru. Na pocitových mapách je spoustu zajímavých komentářů, které stojí za přečtení a zpracování.

Pavel Weiser (21. 05. 2017)

Konečná autobusů linek 16 a 19 Tabulový vrch je z pohledu chodce nedostupná a z pohledu řidiče je křižovatka ulic Okružní a Hněvotínske velmi nebezpečná. Zejména při výjezdu z Hněvotínske doleva na Okružní ( trasa linky 16). Na této křižovatce chybí kruhový objezd a přechody pro chodce. Argument o snížení plynulosti provozu je naprosto zcestný a irelevantní. Je nutné se ptát, zda chceme mít plynulý, nebo bezpečný provoz. Obojí v tomto úseku nejde.

Dan Vejrosta (20. 05. 2017)

Dobrý den, velmi postrádám chodník s cyklostezkou v ulici U Ambulantoria na straně u řeky Bystřice. V současnosti se zde kříží mnoho chodců s cyklisty, kteří kvůli chybějícímu kousku cyklostezky přejíždějí na silnici, s osobními auty, které často parkují na rozježděném trávníku u silnice a s nákladními auty, které projíždějí do průmyslového areálu.

Radan Knettig (18. 05. 2017)

Křižovatka u Lidlu na Velkomoravské je rozhodně špatně nastavena. Když ani zdravý muž není schopen bez popoběhnutí přejít na jednu zelenou a musí buď druhou část přechodu přejít na červenou, nebo zůstat do další zelené na ostrůvku, nevím, jak to mají dělat nemocní, starší, maminky s kočárky..... A myslím, že to samé se týká křižovatky s Rooseveltovou u Učiliště.

Libuše (12. 05. 2017)

Dobrý den, přestěhovala jsem se z Nové Ulice do Starých Hodolan. I když jsem do Hodolan chodila dost často a hlavně přes křižovatku Hodolanská, Lipenská, Rolsberská, udivilo mě, že tato křižovatka má vysoké patníky, bez sjezdu pro vozíčky, nebo kočárky. Několikrát se upravovaly semafory, ale aby někoho napadlo upravit na bezbariérový přechod, tak to ne. Na zastávce Hodolanská není také bezbariérový přístup, ani lavičky po Hodolanech nejsou a to nemluvím ani o koších na psí hovinka. Když odtál sníh, bylo vidět, kolik milovníků tady chodí, a nic po sobě neuklízí. Přechody u školy jste hned zrušily, a potom tam dáte i semafory. Kolik stála oprava podchodu u Sigmy? Kolik tam asi chodí dětí a odkud když mají o 50 m podchod? Nejsou to vyhozené peníze? A viděli jste podchody po 14 dnech? Rozbité světla a bordel, takový, jak tam býval. S pozdravem a přáním pěkného dne Libuše

Dagmar Baštincová (11. 05. 2017)

Dobrý den, chybí chodník na konci ulice Arbesova směrem do města, celý asfaltový povrch ulice Arbesova je ve velmi špatném stavu, až po podchod na ulici Brněnská, špatné odvodnění této ulice podél starší zástavby, vpusti v trávníku, kde neplní funkci odvodnění. Chybí parkovací místa u školy ve Slavoníně.

Liba (10. 05. 2017)

Dobrý den, v letošním roce by se měla opravovat lávka přes Mlýnský potok mezi ulicí Dlouhou a Dobrovského. Byla bych ráda, kdyby vznikl z lávky nový přechod pro chodce přes ul. Dobrovského. Při velmi velkém provozu po celý den se tato ulice těžko přechází. Projde zde mnoho lidí také přímo do protějšího parku. Děkuji.

Hana Vyroubalová (05. 05. 2017)

Dobrý den, úplně chybí chodník ve Chválkovicích kolem firmy Bikos a kovošrotu Hofa. A silnice tamtéž je v dezolátním stavu - samá díra - a to je jediná přístupová komunikace k rodinným domům v ulici Na zákopě 1-26. Navíc zde někdy parkují nákladní auta, která do Bikosu nezajedou, neboť se tam nevejdou. Vše pro chodce.

Dulková Marcela (04. 05. 2017)

Na Nové ulici - u smyčky autobusů chybí přechody. tam přejít přes silnici, když potřebuji jít na autobus linky 19 a mnohé 16 jde o život. Buď se brodím blátem a travou již celých 10 let, nebo "tančím" o berlích mezi auty, abych se dostala na konečnou či naopak. To je o celoživotní invaliditu, nebo někomu o kejhák. Jenže ten kejhák bude můj a odškodnění od vás nedostanu - po smtri mi to bude k ho-nu a pokud to přežiju, tak budu tak totálně mimo, že nu představitelé města měli jít do arestu. proberou se už konečně po 10ti letech žádání, prošení či žebrání????

Adam (03. 05. 2017)

Chybi chodnik na zacatku ulice Mateje z Janova ze smeru od ulice Divisova, z centra. Musi se chodit po krajnici jako na vesnici.

Ondřej (05. 04. 2017)

Myslím si, že co se pěší dopravy týče, je na tom Olomouc poměrně dobře. Limitujícím je někdy špatný technický stav chodníků, kdy se dlaždice viklají a zatéká pod ně, což po dešti může chodce nepříjemně překvapit. Ulice v pěší zóně (Riegrova, Ostružnická, Ztracená, aj.) by si zasloužily srovnat do jedné úrovně chodník a vozovku podobně jako v Pekařské a Ostružnické, a Třída Svobody od okresního soudu až po konec Legionářské včetně přilehlých ulic (Sokolská) by také mohly mít omezený vjezd např. pouze pro zásobování, MHD a taxislužbu (+ Uber). Odklon dopravy by se dal vyřešit po Krapkově či Třídě Spojenců.


Komentáře - pěší doprava