PĚŠÍ DOPRAVA

I chůze je dnes považována za způsob dopravy, který je součástí koncepce dopravního systému. Ačkoli je chůze velmi neefektivní na dlouhé vzdálenosti, výhody plynou především z vysoké flexibility a nulových dopadů na životní prostředí.


Jak můžete změnit budoucnost pěší dopravy v Olomouci?

Stačí nám ve formuláři níže odpovědět na některé z těchto otázek:


Na jaké překážky  při chůzi v Olomouci nejčastěji narážíte?
Je infrastruktura pro pěší dostačující? Chybí někde přechody, mosty nebo podchody?
Existují ulice, které kvůli silnému provozu prakticky nelze přejít?
Na kterých ulicích by se mělo uvažovat o zklidňování dopravy prostřednictvím zón 30, pěších zón nebo obytných zón?
Která místa vnímáte jako nejnebezpečnější z pohledu chodce?
V jakých lokalitách je obtížné pohybovat se pěšky?
Kde jsou problémy s bezbarierovostí?
Domníváte se, že automobilová doprava je upřednostňována na úkor pěší dopravy?
Kam se rozhodně nevypravíte pěšky a proč?
Jsou cesty pro pěší dobře udržované? Je pěší zóna ve městě dostačující? Mělo by se uvažovat o jejím rozšíření?
V jakém případě dáte přednost pěší přepravě před jinými způsoby přepravy?


Napište nám prosím své připomínky a podněty, pomůžete změnit dopravu v Olomouci.

Co už víme o pěší dopravě v Olomouci?


Zapojte se a vložte Váš komentář


Jméno *
E-mail (nebude na webu zveřejněn) *
Vaše zpráva *
Váš komentář bude zveřejněn až po potvrzení administrátorem webu.


Vaše komentáře

Libuše (12. 05. 2017)

Dobrý den, přestěhovala jsem se z Nové Ulice do Starých Hodolan. I když jsem do Hodolan chodila dost často a hlavně přes křižovatku Hodolanská, Lipenská, Rolsberská, udivilo mě, že tato křižovatka má vysoké patníky, bez sjezdu pro vozíčky, nebo kočárky. Několikrát se upravovaly semafory, ale aby někoho napadlo upravit na bezbariérový přechod, tak to ne. Na zastávce Hodolanská není také bezbariérový přístup, ani lavičky po Hodolanech nejsou a to nemluvím ani o koších na psí hovinka. Když odtál sníh, bylo vidět, kolik milovníků tady chodí, a nic po sobě neuklízí. Přechody u školy jste hned zrušily, a potom tam dáte i semafory. Kolik stála oprava podchodu u Sigmy? Kolik tam asi chodí dětí a odkud když mají o 50 m podchod? Nejsou to vyhozené peníze? A viděli jste podchody po 14 dnech? Rozbité světla a bordel, takový, jak tam býval. S pozdravem a přáním pěkného dne Libuše

Dagmar Baštincová (11. 05. 2017)

Dobrý den, chybí chodník na konci ulice Arbesova směrem do města, celý asfaltový povrch ulice Arbesova je ve velmi špatném stavu, až po podchod na ulici Brněnská, špatné odvodnění této ulice podél starší zástavby, vpusti v trávníku, kde neplní funkci odvodnění. Chybí parkovací místa u školy ve Slavoníně.

Liba (10. 05. 2017)

Dobrý den, v letošním roce by se měla opravovat lávka přes Mlýnský potok mezi ulicí Dlouhou a Dobrovského. Byla bych ráda, kdyby vznikl z lávky nový přechod pro chodce přes ul. Dobrovského. Při velmi velkém provozu po celý den se tato ulice těžko přechází. Projde zde mnoho lidí také přímo do protějšího parku. Děkuji.

Hana Vyroubalová (05. 05. 2017)

Dobrý den, úplně chybí chodník ve Chválkovicích kolem firmy Bikos a kovošrotu Hofa. A silnice tamtéž je v dezolátním stavu - samá díra - a to je jediná přístupová komunikace k rodinným domům v ulici Na zákopě 1-26. Navíc zde někdy parkují nákladní auta, která do Bikosu nezajedou, neboť se tam nevejdou. Vše pro chodce.

Dulková Marcela (04. 05. 2017)

Na Nové ulici - u smyčky autobusů chybí přechody. tam přejít přes silnici, když potřebuji jít na autobus linky 19 a mnohé 16 jde o život. Buď se brodím blátem a travou již celých 10 let, nebo "tančím" o berlích mezi auty, abych se dostala na konečnou či naopak. To je o celoživotní invaliditu, nebo někomu o kejhák. Jenže ten kejhák bude můj a odškodnění od vás nedostanu - po smtri mi to bude k ho-nu a pokud to přežiju, tak budu tak totálně mimo, že nu představitelé města měli jít do arestu. proberou se už konečně po 10ti letech žádání, prošení či žebrání????

Adam (03. 05. 2017)

Chybi chodnik na zacatku ulice Mateje z Janova ze smeru od ulice Divisova, z centra. Musi se chodit po krajnici jako na vesnici.

Ondřej (05. 04. 2017)

Myslím si, že co se pěší dopravy týče, je na tom Olomouc poměrně dobře. Limitujícím je někdy špatný technický stav chodníků, kdy se dlaždice viklají a zatéká pod ně, což po dešti může chodce nepříjemně překvapit. Ulice v pěší zóně (Riegrova, Ostružnická, Ztracená, aj.) by si zasloužily srovnat do jedné úrovně chodník a vozovku podobně jako v Pekařské a Ostružnické, a Třída Svobody od okresního soudu až po konec Legionářské včetně přilehlých ulic (Sokolská) by také mohly mít omezený vjezd např. pouze pro zásobování, MHD a taxislužbu (+ Uber). Odklon dopravy by se dal vyřešit po Krapkově či Třídě Spojenců.


Komentáře - pěší doprava