Automobilová doprava

Automobilová doprava je stále nejflexibilnější a nejefektivnější způsob dopravy. Zároveň způsobuje značné negativní externality, které se projevují důsledky v oblasti životního prostředí, zdraví i společnosti jako celku.


Jak můžete změnit budoucnost automobilové dopravy v Olomouci?

Stačí nám ve formuláři níže odpovědět na některé z těchto otázek:


Jaký máte názor na dostavbu západní a východní tangenty Olomouce?
Tvoří se v ulicích města dopravní kolony?
Které křižovatky jsou nepřehledné a nepříjemné pro jízdu autem a v čem spočívá problém?
Jaké křižovatky a úseky v Olomouci jsou nejvíce postihnuty tvorbou dopravních kolon?
Které oblasti a ulice ve městě potřebují vyřešit dopravní situaci? A jak?
Která místa ve městě a jeho okolí jsou nebezpečná a v čem spočívá problém?
Jsou řidiči dostatečně a včas informováni o dopravních problémech na silnicích?
V čem spočívá výhoda, pokud užijete pro svou cestu automobil na místo jiného způsobu přepravy? 
Využili byste možnosti služeb carsharingu (sdíleného vlastnictví vozidla)?
Praktikujete při cestách spolujízdu (carpooling)? Jaké jsou výhody a nevýhody?
Jaká je infrastruktura stanic pro elektromobily, vozidla na LPG/CNG či vozidla na vodík v Olomouci? Mělo by se budovat více čerpacích/nabíjecích stanic nebo stávající síť postačuje? Uvažovali byste o zakoupení vozidla na alternativní pohon?
Město Olomouc si v roce 2013 nechalo vypracovat studii proveditelnosti nízkoemisní zóny. Jak se stavíte k zavedení nízkoemisní zóny, která by zakázala některým vjezd vozidlům, které nadmíru znečišťují ovzduší?

Napište nám prosím své připomínky a podněty, pomůžete změnit dopravu v Olomouci.

Co už víme o automobilové dopravě v Olomouci?

V Olomouci je přibližně 29 200 aut.
Na jednoho obyvatele připadá 0,29 auta.


Zapojte se a vložte Váš komentář


Jméno *
E-mail (nebude na webu zveřejněn) *
Vaše zpráva *
Váš komentář bude zveřejněn až po potvrzení administrátorem webu.


Vaše komentáře

Jana Křistková (04. 05. 2017)

Dopravní kolony jsou stále na Hodolanské ulici.

Ondřej (05. 04. 2017)

Myslím, že je potřeba přehodnotit náš postoj k autům. Hodí se pro přepravu objemnějšího nákupu, vzdálenější cesty nebo dopravu někam, kam neexistuje dobré spojení. Ale pro každodenní dojíždění do práce je nadbytečné; existuje dost jiných a lepších způsobů, jak se do práce dostat. Uvítal bych změnu struktury parkovacích míst ve prospěch snížení počtu povrchových parkovišť a větší výstavbě podzemních míst (byť jich bude vzhledem k ceně méně) či parkovacích domů. Na sídlišti nemusí člověk parkovat přímo před svým domem, tam by mohl jen vyložit náklad a odvézt auto poblíž do nějakého krytého stání, apod. Samozřejmě je potřeba lidi ke změně přístupu aktivně motivovat. Nízkoemisní zóny podle mě nepřinesou výrazný užitek a nezaváděl bych je, naopak rozšíření dobíjecích stanic a CNG infrastruktury s motivováním řidičů k nákupu takových aut je cestou dobrým směrem. Většinu osobní dopravy ale brzy stejně převezmou autonomní vozidla a vlastnictví auta se stane pro většinu lidí přežitkem.


Komentáře - Automobilová doprava